Vörå.

Började dagen med exkursion till Vörå energiandelslag.
Tillbaka till skolan, för en lektion. Under den lektionen fick jag lagat klart och lämnat in ett skolarbete :D lite senare såg jag att tent-resultaten från maskindynamik kommit upp. Godkänd!
Nu j*vlar känns det bra att börja sportlovet!


7 responses to “Vörå.

  • Heidi

    Tjena,

    du som är så insatt i träning.
    Ge mig tips på hur och när och framförallt vilka kosttillskott, gainters proteinpulver jag skall äta :)
    Nu har jag bara ätit wheys proteinpulver blandat med mjölk efter tuffa muskelpass, men hur ska jag göra med gainers osv?

    • sipulii

      A och O är kosten överlag, den ska vara i skick!
      Sen är det ju skillnad vad du är ute efter: ner i vikt, upp i vikt, tajta till dej, bygga muskler..

      Jag kör med BCAA före träning och gainer (+ glutamine) efter träning. Protein tar vi egentligen bara som mellanmål nu som då.
      Gainer är bra att ta efter träning, eftersom musklerna är som mest mottagbara just då. Med gainer så ”laddar du upp” musklerna, vilket innebär att de är snabbare redo för ett nytt träningspass.

      • Heidi

        Jo kosten är det inget fel på, hälsosamt is it.
        Skulle vela tajta till mig, muskler finns och byggs till hela tiden.
        Så du skulle rekommendera glutamine gainer? :)

      • sipulii

        Nu är jag ju långt ifrån expert på sånhär, så kan ju inte garantera att jag her helt rätt – träning och kosttillskott är nämligen en hel vetenskap när man väl börjar gräva lite :D
        Vad jag har lärt mej i alla fall är att om man vill tajta till sej, så är ca. 8-12rep*3 set bra riktlinje (om du går lyfter skrot vill säga).
        Eftersom du bygger muskler hela tiden (och vill uppehålle det du redan har), så skulle jag säga att gainer är ett bra val! Själv kör jag på Star Nutritions Gainer Pro recovery. Denna gainern (som många andra oxå tror jag) innehåller Glutamine, vilket bl.a lär ska hjälpa till att hålla undan förkylningar :)

  • Heidi

    Jo precis, har kört med just 3-4 set beroende lite på hur det känns med musklernas ork, vikterna m.m. Perfekt för beställde hem en gainer pro recovery säck på 4kg igår från fitnesstukku med chokosmak :)

Lämna en kommentar